Tystnad

När mörkret faller
När natten kommer När den mänskliga oväsen tystnar
När allt går i en skön sömn

Min rädsla av den högljuda tystnaden kommer fram
Ett ständig skri

Jag hör ditt namn i varje hjärtslag
Jag känner dig i mina andetag
Jag hör dina viskningar i mitt öra
Jag känner dina händer på min kropp

En skrik med slutna läppar
Ett rop i tystnad

Hej kära läsare!! Jag har varit borta i två dagar och inte kunnat skriva på grund av tidsbrist och trötthet.
 Men nu är jag här igen i en fredag!!
Suck tycker inte om fredagar längre. Ger mig dåliga minnen…….
Sitter hos systern och blir mattad för fullt.. Idag ha jag skrivit en dikt.
Ni kan kalla det vad ni vill. Ville inte vara provocerande….Ler..
Kunde skriva lite naknare men tänkte på känsliga läsare som kan missförstå och misstolka det hela….

Kommentarer:

1 Anonym:

Välkommen till dagen!

(Fortsättningen på det härliga,livet, även om det finns lite hinder på vägen mot den slutliga lyckan i himlen.



Du visar med ditt skrivande och främst diktande, en hunger efter kärlek



Låt Karin Boye ge några ord på vägen:



"Bryt upp, bryt upp! den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr."



"Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst."



Lycka till med sökandet!



2 car:

Av din dikt får man en bild av att du har förlorat någon, har jag rätt?...något som sitter djupt i hjärtat...håll hoppet uppe=)

3 ljus:

Vilka vackra ord...även jag får en bild av att du har förlorat någon. Hoppas att det inte döden som har varit boven i det hela....

Kommentera här: