Frågor utan svar!

Kommer den dag?
När leendet återvänder
På mina läppar
När hjärtat kan slå som för
När själen kan stänga förflutnas dörr
Kommer den natt?
När månen blir min gäst
Och stjärnorna  lyser upp min värld
När sömnen kan smeka mina ögon
O kunna drömma om gröna ägnar
Kan hjärtat en än gång
Få lusten att bygga kärleksbo?
Och jag kan få sinnesro
Kommer han att finnas kvar?
I mitt hjärta som han en gång var
Kommer jag våga?
Låta någon knacka på hjärtats dörr
Kommer jag se på världen?
Som jag såg förr
Kommer hjärtat läka?
Av ett gammalt sår
Kommer  han och finnas kvar?
I mitt hjärta som han var
Bara Gud kan ge mig svaren
För ingen annan de svaren har

Kommentarer:

1 Anonym:

Med din vackra "målning" borde svaren på frågorna vara givna...



Njut "den vår den svage kallar höst" (ref. Erik Axel Karlfeldt)

Som stark affe hänförs du...;-)

2 Anonym:

Hej Farah!

Fin dikt! Varför har du tagit bort dina bilder?

Alla bloggerskor marknadsför sig genom sina bilder. Om du vill synas så publicera bilder och

Om din vardag. Du kan göra mycket mer med din blogg och även ha en hemsida.

Kram



3 Anonym:

Hejsan!



Jag är på jakt efter recept på afganska rätter som kan lagas i vardagen (måndag till fredag efter skolan) Alltså inte sånt som tar flera timmar att laga.

Letar recept på nätet men hittar inget så sprang jag på din blogg. I veckan lyssnade jag på en föreläsning om afganistan som en afgansk kvinna höll i. Jag ska läsa din blogg och begrunda det du skriver. Tycker att det är otroligt bra att du publicerar dina tankar. Innan jag träffade den här afganska kvinnan hade jag aldrig pratat med någon förut men kanske träffat 30 afganska pojkar och män.



Tusen tack!



Kommentera här: