En dikt av Bernie Taupin!






Hej på Er alla!

Texten fick jag av någon speciell person som kanske tror som alla andra att jag saknar

lite stimulans för jag har inte publicerat några dikter på länge.

 Har haft lite mer och göra på jobb fronten och det händer ofta saker i mitt privata liv.

Ja, för en gång skull så kanske det är nåt positivt med. Ler


Oh, it's carnival night
And they're stringing the lights around you
Hanging paper angels
Painting little devils on the roof

Oh the furnace wind
Is a flickering of wings about your face
In a cloud of incense
Yea, it smells like Heaven in this place

I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside

 

Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin
Oh you were always my original sin
And tell me why I shudder inside every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin

 

A dream will fly
The moment that you open up your eyes
A dream is just a riddle
Ghosts from every corner of your life

Up in the balcony
All the Romeo's are bleeding for your hand
Blowing theatre kisses
Reciting lines they don't understand

I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside

 

Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin
Oh you were always my original sin
And tell me why I shudder inside every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin

 

Kommentarer:

1 Din vän:

Fint skrivet,låter som en dikt från en beundrare med en vacker själ. :)

2 Anonym:

In full regalia

Låt nr 3

Första 55 sekunderna... EXAKT

3 Anonym:

Midsommarafton



Välkommen åter, glada fest,

Som löf och blommor pryda!

Dig älskar svensken allra mest,

Din mening kan han tyda.

Du skakar ax och frukter ned

Ur lyckans horn, som du bär med,

Af milda makter rågadt.

Mot jordens barn du huldrikt ler

Och tusen glada svar du ger

På allt hvad våren frågat.



Hur hög och lummig skogen står,

Och blommor le der under

En kör af glada fåglar slår

I solbelysta lunder!

Neckrosor smycka å och sjö,

Från ängen går en doft af hö,

Och kornas skällor pingla.

Ur skogen porlar källans il,

Och rundt kring guldbefransad pil

Konvolvlarne sig ringla.



När solens strålar sneddas se'n,

Hvad poesi kring nejden,

Hvad muntert lif! Nu börjas re'n

Mot löf och blommor fejden.

De unga bryta hela fång

Och hasta se'n med lek och sång,

Med löjen utan ända,

Tillbaka till den gröna äng,

Att der kring stången ta' en sväng

Tills morgon gryr, kan hända.



När midnattssolen lågt i skyn

På mörkblå bolstrar drömmer,

Då varder flickan varm i hyn;

Ty i sin barm hon gömmer

En blick af honom, vid hvars arm.

Hon svingar nu i polskans larm,

Lycksalig och betagen.

Hon brinner - darrar - suckar - ler -

Och kyss på kyss åt den hon ger,

Som snästes häromdagen...

4 okänd beundrare:

Farah, var är du...saknar dina inlägg?

5 Katarina:

Sv; Hej!! Jag mår bra, själv? Sari fick jag av min mormor, hon tänkte slänga den men jag tyckte den var alldeles för fin för att slängas så att jag räddade den. Vi måste ses någon gång! Saknar ju dig!

Kram

6 okänd beundrare:

Farah, nu har det gått 3 månader av tystnad från dig på din blogg.Jag personligen saknar dina inlägg och skulle gärna önska dig allt gott i ditt liv som svar på att du har gjort ett uppehåll i bloggandet. Sen undrar jag om du har planerat in nån matlagningskurs under denna höst? Känner för att bli matinspirerad av lite mer exotisk mat som ex det Afghanska köket. Må väl!

7 ulf claesson:

Farah, din skönhet och ditt mod bländar mig. Må du leva till 150 år och fortsätta stimulera oss och kämpa för kvinnans rättigheter

Kommentera här: