Hej!!!

Hej till er alla bloggläsare!

 

Det finns en galen poet i var och en av oss.

Dikter finns över allt, inom oss, i luften, runtomkring oss. Dikter är en skildring av en känsla.

 

När den kommer på papper och tar form är den lika abstrakt i formulering som själva känslan vi upplever.

 

Så är det för mig! Att beskriva känslan så kort och kompakt men ändå kunna framföra budskapet är en utmaning men inte omöjlig.

 

Bland mina läsare så finns också de som själva skriver och är tusen gånger duktigare att skriva än vad jag kan göra med mina språkliga begränsningar.  

 

Ville publicera en dikt som jag fick på mail av Ola!

 

På återseende!

 

 

Våren är här, det ska städas och fejas

Uti en trädgård det fixas och grejas

"Kratta ihop allt och lägg det på kasen,

Tag med allt som brinner så får det va bra sen"

Nå´n går och letar och tittar bland skräpet

Små röda bitar hon hittar, så näpet

Delarna stora liksom en ärta

Delar som en gång fungerat som hjärta

Huller om buller, frusna och kalla

Åh, en sån tur, hon hittar dem alla

Lägg dem tillrätta, de passar,så  lustigt

Men man kan undra: Hur har de brustit?

"Nu är det fika" , kaffe i solen

Vi tänker semester i Baden Baden stolen

Hösten kommer, det snöa och slaska

Kvar ligger bitarna täckta av aska.

 

 

Kommentera här: