Kabuls flygplats och vägen till hotellet.

Hann ta några bilder innan jag kom till bagagebälten När man ska komma dit måste passera en korridor med stora fönster där man ser igenom departure hallen. 99 procent av passagerarna var män. Män med skägg och shalwar kamiz. Då kom första chocken. Kände mig som ett djur i en bur. De stirrade som de hade aldrig sett en kvinna förut. Fast jag var klädd med långbyxor, en lång klänning som gick ända till knät och sjal. Inne i bagagehallen märker att någon håller en skylt med namn. Gick fram och blev jag hänvisat till en sittplats och två män tog hand om väskorna och blev överraskat av deras vänlighet. Pass kontrollen gick det bra med. Till slut kom jag till bilen. Trafik, trafik, trafik…. Och militära fordon överallt. Jag kände inte igen Kabul alls. Holtet är helt ok med europiska standard med hög säkerhet nära Utrikesdepartementet. Vägarna var helt förstörda och trafikregler finns inte överhuvudtaget. Gick ut för att ta en cigg och en kopp kaffe. Samma känsla…Obekvämt och uttittat. Fy…..f. Vad har hänt? Men måste erkänna att de har bästa kaffet och bra personal. Lyssnar på nyheterna medan jag skriver detta inlägg. Två kvinnokroppar har påträffats i Balkh provinsen men hittills inga har anmält försvinnandet av kvinnorna. En kvinnlig polis dödades idag i Helmand provinsen.

Kommentera här: