Min Resa...

Hej på er alla!
Det var länge sedan min blogg blev uppdaterat men det berodde på en massa olika saker. I korthet vad som har hänt under året.
Jobb, jobb, jobb Matlagningskurs.
MC kurs.
Semester.
Utlånades till ID kort sektionen under sommaren.
Brolopp dock inte mitt.
Semester och släktträff med familjen och släkt i Tyskland och Alperna.
Nya arbetsuppgifter och mer ansvar på jobbet.
Matlagningskurs igen.
Sist men inte minst min resa nu tillbaka till Afghanistan. Blandade känslor har jag just nu. Första gången jag reste ditt hade jag inte det minsta av de känslorna jag har nu.
Jag åkte som soldat och var svensk utan att tänka efter för en sekund. Var beväpnad och bar på svenskt militäruniform utan att vara afghan eller kvinna. Så för mig kommer vara min första resa efter dryga 25 år att återvända ditt.
Tala om KULTURKROCK!
Hör hur mina svenska vänner som jobbar där talar för mig hur jag ska vara klädd och vad jag ska tänka på medan jag är där.
Varför reser jag ditt?
Dels vill jag hämta material för min kokbok som jag behöver dels av privata skäl. Märklig nog så är jag fortfarande gift i Afghanistan fast har man varit skild länge här i Sverige.
Ska se möjligheterna att skilja mig där.
Jag kommer att uppdatera min blogg i det mån jag får med bilder och mina känslor. Vill gärna besöka Rabia Balkhis grav när jag i Mazar. Ska fota mat, mat och mat. Hämta nya recept mm till nästa omgång. Så be för mig ni alla där ute.

Kommentarer:

1 sima:

interessant og attraktivt :)

Kommentera här: