Väntan...




Jag väntar 

Väntan på att mina tårar 

Likt regn droppar

Droppe för droppe

Skall bli en bäck 

Sedan till en flod ...

Floden till hav....

Havets vilda o stormiga vågor

Skall kunna förstöra

Förstöra kärleken 

Kärleken som förstör mig inuti... 

Har hört...

Har hört det 

Att inget kan motstå

Havets argsinta våldsamma vågor

Inte ens...

Inte ens din kärlek

Som var inget mer

än  ett sandslott

Instabilt o vagt  

En lögn..

Lögnen som förstör

mig inombords..

Väntar...

Jag väntar på mina tårar

Tårarna skall skölja

mitt hjärtats sår

Kommentarer:

1 Anonym:

Väntan var väldigt fin F...



P....

2 TP:

........vad är det du brukar säga... Bondepoesi

3 Farah Saighani:

Hej!



Tackar både P och TP för deras kommentar men sen jag fattade inte vad TP ville säga!!??



Om min dikt är bondeaktig eller om jag blev kallad för bondepoet??



Tror inte att bönder är kapabla att läsa dikter eller skriva de.



Deras förmåga är begränsad! Ler stort!



Ha det gott

4 TP:

Må säga att jag saknat detta ifrågasättande

5 Farah Saighani:

Ja, du!

Att kunna frågasätta krävs mod och att kunna bemöta den behöver man intellekt, analystiska förmåga och sak kunnighet!

Alla kan inte ifrågasätta och sällan finner man man någon som kan bemöta frågan!



Tror Herren saknar intelktullet stimulans!!?



Tr

6 Anonym:

Längtan, trängtan, väntan.

Ro, oro, otro!

Otro, oro, ro?

Väntan, trängtan, längtan!

Väntan och trängtan?

Förnuftet mot känslan!

Vad månde bli av denna längtan?

7 TP:

Mm

8 TP:

Till ro?....

9 TP:

Ro....silence.... Forward

10 een stor beundrare:

hej farah jag hoppas att din mamma e bättre nu saknar dig

Kommentera här: