Återkomsten

Hej på er alla!

 

 

Länge har jag varit borta från bloggen och realiteten. Nej, det har inte varit

 

brist på intresse för bloggen, inte heller har jag rädsla för de kritik jag har fått

 

på mina (saltade) texter från några afghanska män.

 

 

Sorgen, mina barn, mitt arbete och matlagningskursen har genomsyrat

 

min tid för fullt.

 

 

Haft det så körigt att inte ens kunde publicera kommentaren som har lämnats

 

på bloggen men däremot har jag haft lite läsningar på olika andra hemsidor

 

om Afghanska män och deras publicitet i media.

 

Gruppvåldtäkt. Hals huggning av frugan. Misshandel av frun med mera.

 

Vad jag blir förvånad över att jag kan kallas för en skam av afghanska män

 

på grund av några oskyldiga dikter som inte gör någon illa, medan afghanska

 

män drar skammen över alla afghaner med sina handlingar och ingen reagerar!!!

 

Uppmana er alla att googla på afghanska mäns prestationer i Sverige!

 

När det gäller mig så just nu håller jag på matlagningskursen och intresset för

 

kursen växer och folk står på väntelistan.

 

Snart kommer jag med en dikt om tiden räcker till alla mina åtaganden.

 

 

 

 

 

 

Foto

Kommentarer:

1 Gullbudin:

Hej Faria!

Jag beundrar ditt sätt att uttrycka dig själv, du får en att tänka efter. Afghanska män är i majoriteten kanske inte så välutvecklade i hjärnan men det finns dom som är som prinsar i sitt sätt att vara. Idioter finns överallt. Men man ska inte glömma bort att lägga ett gott ord för dom som kämpar och för vidare namnet afghan och muslim som en fin folkgrupp och en fin religion.

Salam Aleikum

Svar: Hej och tack för din kommentar min kära landsman! Jag förstår att det finns bra afghanska män som är bra och är som prinsar men tyvärr försvinner de i mängden och ibland brys sig inte att synas och visa sig. Som jag läste på en hemsida där någon skrev att mannen som halshugg sin fru utövade sin kultur...Både du och jag vet att mörda sin hustru är inte afghanska kulturen men det är vad media ser idag på oss afghaner.MvhFarah
Den oslipade diamanten

2 ulf claesson:

Du kvinna, väx var dag i din stolthet ljuv,
men låt dig aldrig fjättras,
och var medveten om ditt värde och din skönhet,
som kvinna och som människa

Kommentera här: