Dubai flygplats och Safi Air...

På planet mot Kabul efter en sen ankomst blev en timmes försening. Det får man räkna med även man ska resa med de bästa flygbolagen och vi pratar om Safi Air. Vet inte va hände med Ariana Air line? På min tid så Ariana var statligt ägd och hade ett utmärkt ryckte. Någon sa att Arianas flygplan är i väldigt dålig skick och fick inte flyga mer internationala flygningar. Safi Air och Kam Air är privatägda. Hur och när hände det att ett land inte har råd att köpa in ett par flygplan, men dyker någon out of the blue av ingenstans med massor av pengar som äger flera flygplan mm. Maten smakade utmärkt men var inte afghanskmat. Förutom ena flygvädren som var afghan resten var med utländsk härkomst. hahahahah. Nu använder jag ett ord som jag själv blir kallat i Sverige. Ironiskt nog. Ser runt omkring mig och märker att 40 procent av resenärer är västerländska. Vad är jag då? Nu kryper den konstiga känslan under huden på mig. Vem är jag? Utseende mässigt är jag Afghanska men kanske mycket västerländska i mitt tänkande. Ska se om jag får en kopp kaffe till och sätta den afghanska gäst vänligheten på prov.

Kommentarer:

1 Yahya Najafizada:

Veldig bra kommentar mommy Jan! Ønsker dere en god reise:-)

Kommentera här: