Mina hårlockar!

 


Trodde att om jag klippte mitt hår.
Minnen av mina dansande hårlockar
skulle försvinna och inte mer få kännas av hans fingrar.
Hans heta kyssar på min nacke
skulle avkylas som höstens vindar.
Nattens kärleksviskningar
skulle försvinna med morgondagens
oväsen…
Tänk om det var så..
Eller tänk om det skulle bli så..
Att jag aldrig skulle tittat mer
På det förflutna ...
Jag klippte håret…
Minnena var ändå där
Och kyssarna brände själen…
Nu har jag låtit håret växa…
Nu är håret längre än någonsin..
Och mina hårlockar berättar
sagan om en kärlek
Mina ögon ser alltid tillbaka
för att se om han finns där.

 

Fotograf : Peter Bertilsson

 

 

Kommentarer:

1 Fredrik Persson:

Vackert och sant, det går inte att springa ifrån sina minne. Vare sig man vill eller ej.

Kommentera här: