Härliga hösten!!!




Du föll i mina ögon
Likt en tung sten

som sjunker mot havets djupt
i den mörkaste brunn

Som inte ens...
Min värma kärlek kan nå


Hej på er alla!

 

Nu är snart helg och jag ser framemot en ute kväll ute på stan med mina underbara döttrar.

 

Hoppas att ni all där ute njuter de sista solstrålarna som hösten erbjuder innan den mörka årstiden  tar över.

 

Att gå längs en skogsväg på hösten och se på de gudomliga och härliga färgerna är en upplevelse i sig. 

 

För min del så önskar att hösten och vintern bjuder lite mer på inspiration så jag kan skriva lite mer än vad jag hade förmågan till de senaste månaderna.

 

Jag har fått flera mail men en var adresserad personligen till mig som frågosatte mig som afghansk kvinna, kultur koder  och hur jag är som person med mera.

 

Jag lovar att den det mail svar kommer var offentligt så alla kan läsa men just nu så lider jag av tidbrist.

 

 

Höst kramar!

Kommentarer:

1 Anonym:

Höstens vår

Nu är den stolta vår utsprungen,

den vår de svaga kalla höst.

Nu blommar heden röd av ljungen

och hvitt av liljor älvens bröst.

Nu är den sista visan sjungen

av sommarens kvinnligt veka röst;

nu stiger uppför bergens trappa

trumpetarn storm i dunkel kappa.



Fagra Farah får färgglad fägring

2 G.:

Föll ner och blev till NOBODY! Nobody som inte längre ens är värd den minsta gnutta av uppmärksamhet. He become just NOBODY and NOTHING!

3 ulf claesson:

Underbar bild! Vilken stolthet och frihet du visar här. Skulle vilja förstora den och ha den på väggen, och kalla den "En Stolt Kvinna Är En Vacker Kvinna."

Kommentera här: